Lietotāja profils

Lai pieteiktos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com

«Dienas bez rindām». Saņem konsultāciju par e-pakalpojumiem! 15.05.2015. plkst. 09.25

14.–21. V pirmo reizi notiks pasākums «Dienas bez rindām», kurā vairāk nekā 80 valsts un pašvaldību iestāžu iedzīvotājiem un uzņēmējiem sniegs padomus par e-pakalpojumu lietošanu.

Arī mūsu pašvaldība ir atsaukusies Vides aizsardzības un reģionālās ministrijas aicinājumam piedalīties pasākumā «Dienas bez rindām» un gaidām iedzīvotājus domes ēkā Dundagā, Kolkas pagasta pārvaldē un novada centrālajā bibliotēkā Dundagā, kur darbinieki konsultēs par e-pakalpojumiem (e-latvija, EDS u.c.), kas izmantojami dažādu lietu kārtošanai pašvaldībā, kā arī praktiski palīdzēs apgūt šis iespējas.

Bibliotēkās darbinieki palīdzēs apgūt:

  • lietot interneta banku un apmaksāt rēķinus,
  • noslēgt «Lattelecom» un «Latvenergo» pakalpojumu līgumus un apmaksāt rēķinus,
  • nosūtīt e-pastus un pievienot tiem pielikumus,
  • skenēt un nosūtīt dokumentus,
  • meklēt internetā informāciju,
  • izmantot bibliotēku elektroniskos katalogus un datu bāzes, atrast, atlasīt, pasūtīt un rezervēt vajadzīgo literatūru,
  • izmantot Lursoft laikrakstu bibliotēku un datu bāzi «Letonika.lv» (bibliotēkās tas ir bezmaksas, no mājas datoriem gan — maksas pakalpojums).

 

Informāciju var iegūt, ne tikai atnākot uz kādu no šīm iestādēm, bet arī pa tālruni:

  • Dundagas novada pašvaldībā — 63237850 un 63242122 (Sandra); 63237855 (Rita);
  • Kolkas pagasta pārvaldē — 63220551; 26324975 (Eva);
  • bibliotēkā — 63232268 (Ruta).

 

«Kā liecina pētījums par e-pakalpojumu pielietojumu Latvijā, ieradums un bailes ir daži no biežākajiem šķēršļiem, kas kavē e-pakalpojumu apguvi. Tāpēc «Dienas bez rindām» ir pasākums, lai iedrošinātu iedzīvotājus un uzņēmējus apgūt e-pakalpojumus, piemēram, uzzināt, kādi elektroniskie pakalpojumi ir pieejami savā pašvaldībā, kādas formalitātes līdz ar bērna piedzimšanu var nokārtot attālināti, kā sākt lietot eID kartē iekļauto e-parakstu. Turklāt vēlamies atgādināt, ka šaubu vai neskaidrību gadījumā vienmēr var jautāt padomu e-pakalpojuma sniedzējam», skaidro Arnis Daugulis, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos.

Aicinām iedzīvotājus un uzņēmējus vērsties valsts un pašvaldību iestādēs, lai saņemtu individuālas konsultācijas, kā lietot e-pakalpojumus, kā arī saņemt palīdzību interesējošā e-pakalpojuma izmantošanā.

«Dienu bez rindām» partneru un plānoto notikumu saraksts http://ej.uz/dienasbezrindam.

Ar valsts e-pakalpojumu sarakstu var iepazīties https://kampana.latvija.lv/izvelies-e-pakalpojumu.

Patlaban jau puse valsts pakalpojumu ir pieejama elektroniski, bet plānots, ka līdz gada beigām iedzīvotājiem būs pieejami vairāk nekā 300 e-pakalpojumu.

Elektroniskus pakalpojumus var saņemt www.latvija.lv, iestāžu tīmekļu vietnēs un arī uz iestādes oficiālo e-pasta adresi nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu veidlapu vai iesniegumu. Valsts e-pakalpojumu lietošanai galvenokārt vajag tikai datoru un interneta pieslēgumu, bet, lai izmantotu tos e-pakalpojumus, kam vajag lietotāja identificēšanu, var izmantot internetbanku datus vai eID karti jeb personu apliecinošo dokumentu, ko izsniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde.

Padomi

«Dienu bez rindām» partneri un notikumi

«Kā sākt lietot e-pakalpojumus?»

«Kas ir e-paraksts un kur tas var noderēt?»

«Personas apliecība (eID karte)»

 Informācijas lapa «Digitālā bibliotēka»

Valsts e-pakalpojumu saraksts

 

Sagtavoja Sandra Kokoreviča

Dalies ar šo rakstu:
Pievienotie faili
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vēstule par «Dienām bez rindām»
Atslēgvārdi
dome, pakalpojumi
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com