Lietotāja profils

Lai pieteiktos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com

Atbalsta tālrunis noziegumos cietušajiem 28.11.2017. plkst. 16.52

No 2016. gada 1. janvāra Latvijā  darbojas Atbalsta tālrunis noziegumos cietušajiem 116006

Vairāk nekā pusotra gada laikā, kopš darbojas 116006 tālrunis, tā konsultanti ir secinājuši, ka 116006 tālruņa zvanītājiem nav bijusi iespēja saņemt pietiekamu informāciju par 116006 tālruņa pakalpojumiem. Tādēļ biedrība «Skalbes» aicina iedzīvotājus ar tiem iepazīties  infografikā. 


 

Par 116006 tālruni


Sakarā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra direktīvu 2012/29/ES, ar kuru tiek noteikti noziegumos cietušo tiesību, atbalsta un aizsardzības minimālie standarti, no 2016. gada 1. janvāra Latvijāuzsāka strādāt «Atbalsta tālrunis noziegumos cietušajiem 116006». Par atbalsta funkciju, psihologa atbalstu un tālruņa koordināciju rūpējas biedrība «Skalbes».

Vairāk nekā pusotra gada laikā, kopš darbojas 116006 tālrunis, tā konsultanti ir nonākuši pie secinājumiem, ka zvanītājiem nav bijusi iespēja saņemt pietiekamu informāciju par šī tālruņa pakalpojumiem. Kā arī ne visi Latvijas novadu un pašvaldības sociālie dienesti ir saņēmuši 116006 tālruņa bukletus.

Personas, kas vēršas pēc palīdzības pie tiesībsargājošām iestādēm un sociāliem dienestiem (turpmāk — palīdzības dienesti), sastopas ar sev neierastām emocijām, ar kurām vēlas dalīties ar palīdzības dienesta pārstāvjiem. Laiks, ko palīdzības dienesta darbinieks velta iesniedzēja vai apmeklētāju emociju apzināšanai un uzklausīšanai, kas nereti nesatur objektīvas ziņas, kavē palīdzības dienesta darbiniekam pēc būtības pildīt  profesionālos pienākumus. Savukārt 116006 tālruņa konsultants ir speciāli apmācīts krīzes intervencē un sniegt emocionālo atbalstu noziegumos cietušām personām un lieciniekiem.

Līdzšinējo starptautisko konferenču darba grupās gūtās zināšanas un pieredze norāda, ka palīdzības dienesta darbiniekam jāpilda savi tiešie pienākumi saistībā ar darbu pēc būtības; personām, kas vēršas pēc palīdzības, būtu jāsagaida ātrs un operatīvs problēmas risināšanas modelis, bet ne psiholoģiskais atbalsts. Nereti iedzīvotāji sagaida no palīdzības dienesta darbinieka psihologa prasmes un izturas nepelnīti vainojoši, ja to nesaņem. Savukārt116006 tālruņa konsultanta ienākumi ir sniegt emocionālo atbalstu krīzes personai, pret kuru tika vērsts noziedzīgais nodarījums vai kurš ir kļuvis par tā liecinieku. Tādējādi 116006 tālruņa funkcija ir atvieglot palīdzības dienestu ikdienu, lai viņi veiksmīgāk un ātrāk varētu pildīt tiešos pienākumus, nevis censtos atbalstīt personas, kuras vēršas pēc palīdzības.

Sanita Pilsuma,
psiholoģe konsultante

Pievienotie attēli
Pievienotie faili
Plakāts
Atslēgvārdi
palīdzība
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com